WhatsApp kanaal voor jouw creatieve bedrijf?


Heb jij al een WhatsApp kanaal aangemaakt voor je bedrijf?

Als bedrijf wil je natuurlijk je klanten binnen iedere stap van de klantreis kunnen bereiken en het contact aangaan. WhatsApp maakt dat nu wel heel gemakkelijk! Maar is WhatsApp daadwerkelijk het ideale kanaal voor klantcommunicatie? 

Het is absoluut ideaal om eenvoudig met je klanten in contact te komen. Maar hoe doe je dat nu? En moet daar dan ook een strategie achter zitten? En is het niet weer een middel dat nog meer werk genereert naast alle andere social kanalen?

Het WhatsApp kanaal is een splinternieuwe functie voor “eenrichtingsuitzendingen” Gebruikers kunnen kanalen volgen en berichten bekijken die door anderen, lees jouw bedrijf, worden verzonden. 

Maar wat is het nu precies?

Een Whatsapp Kanaal is een uitzendingstool voor beheerders om tekst, foto’s, video’s, stickers, polls en inspiratie te versturen.” Sinds de lancering is het mogelijk om WhatsApp-kanalen te bekijken van allerlei bedrijven. Is het nu een sportclub, je favoriete winkel of bedrijf bijvoorbeeld. Je volgt en krijgt updates. Klanten kunnen je letterlijk opzoeken in een lijst of worden uitgenodigd via een link die je naar hen stuurt. 

Geen idee waar dat staat?

Open WhatsApp op je telefoon en klik op updates. Kies kanaal aanmaken of volgen.

Wat hebben klanten er aan?

  • WhatsApp introduceert het kanaal, als een persoonlijke ruimte voor klanten om informatie te ontvangen van bronnen die zij vertrouwen. Dit betekent dat mensen niet langer op internet of sociale media hoeven te zoeken naar updates over hun interesses. Het biedt een stroom van nieuws, inzichten en meer, zonder deze te vermengen met privé chats. 
  • Gepersonaliseerde content. Van hobby’s en sportteams tot updates van lokale bedrijven of misschien wel je favo ontwerper. De knop kanalen biedt een overvloed aan content op maat voor klanten. Zin om deel uit te maken van een kookkanaal of op de hoogte te blijven van wat Mashtag allemaal te bieden heeft voor jou als ondernemer? De mogelijkheden zijn oneindig.
  • Hoe het zit met privacy? Kanalen garanderen privacy door de telefoonnummers van volgers niet vrij te geven. Of je nu een beheerder of volger bent, klanten kunnen er zeker van zijn dat hun identiteit verborgen blijft.
  • Wordt het niet onoverzichtelijk? Kanaalupdates verdwijnen na 30 dagen van de servers van WhatsApp en beheerders kunnen ze sneller van een apparaat laten verdwijnen.

De voordelen van het gebruik van WhatsApp-kanalen voor je bedrijf

  • Zichtbaar zijn!!!!!
  • Communicatie opvoeren. Je WhatsApp kanaal kan en zal je helpen je te onderscheiden van concurrenten. Deel boeiende updates,  promoties en aanbiedingen die niemand kan weigeren. Voeg je eigen sausje toe met foto’s,  video’s en polls. 
  • Voeg een nieuw kanaal voor inkomsten toe. Je kunt letterlijk je product of dienst aanbieden. Zorg dat ze makkelijk kunnen kopen.
  • Betrek klanten bij je gepersonaliseerde marketing binnen je kanaal. Maak het exclusief. Bouw vertrouwen op en creëer fans misschien wel Vips.
  • Geef antwoord op vragen of gebruik het als klantenservice middel.

Tip

  • Denk van tevoren na over een strategie.
  • Wat ga je delen, met wie en voor wie?

Succes!!!!